Tuesday, October 12, 2010

Selamat Hari Lahir


Hari ini adalah hari yang sangat istimewa. Hari ini adalah Hari Lahir kepada kawan, sahabat dan teman baik yang pernah saya ada. Beliau sudah menjangkaui umur 25 tahun pada tarikh hari ini. Sungguhpun ianya sangat istimewa kepada dirinya dan keluarganya. Saya juga menumpang gembira atas kurniaan Illahi yang memanjangkan usia dan umurnya.

Atas persahabatan yang tiada terbatas. Perkongsian suka dan duka, sedih dan gembira selama ini membuatkan saya sayu sekali mengenangkan detik-detik manis yang tiada dapat dibandingkan dengan kata-kata. Perhubungan kami selama ini menjadi bukti bahawa sesebuah hubungan itu adalah terjalin kerana diri. Bukan keluarga.

Saya tulus mengucapkan Selamat Hari Lahir kepada Norfahimah bt. Mohd. Yusof. Kepadanya saya berdoa agar dimurahkan rezeki, panjang umur, diberkati perjalanan hidupnya dan dikurniakan limpah rahmat dari Yang Maha Esa. Juga, saya mendoakan beliau berjaya sebagai wanita yang dahagakan kejayaan dan memperoleh kebahagiaan yang diidamkan oleh keluarganya.

Pemahaman saya. Tiada lagi ke atas apa-apa. Saya tunduk atas permintaan beberapa individu di pihak keluarganya. Sata patuh kepada dirinya. Kadang-kadang, akibat terlalu sayang pada seseorang membuatkan diri anda perlu menjadi lebih matang. Saya berdoa beliau tabah dan matang menghadapi saat-saat yang tidak terduga di fikiran. Semoga cita-cita dirinya menjadi pemangkin kekuatan diri secara sendiri.

Masa telah berubah. Keadaan tidak seperti dulu. Kita perlu berhadapan dengan semua ini.

Selamat Hari Lahir awak!

No comments:

Post a Comment