Wednesday, April 14, 2010

UMNO-APCO: Dedahkan di Hulu Selangor

Dato' Zaid Ibrahim telah dipilih sebagai calon PKR dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor. Dalam sebutan ramai pihak, nama Zaid Ibrahim muncul juga akhirnya.

Dato' Zaid bukanlah individu asing dalam kancah politik Malaysia. Pernah menjadi Ahli Parlimen Kota Bharu sebagai ahli BN. Beliau juga adalah bekas ahli MT Umno. Seorang peguam dan mempunyai firma guaman Zaid & Co, sebelum menjualnya. Berpengalaman luas dalam politik Malaysia. Dato' Zaid juga adalam anak Melayu yang mempunyai kepakaran dalam undang-undang serta Perlembagaan Malaysia.

Zaid Ibrahim telah meletakkan jawatannya sebagai Menteri di JPM selepas tidak bersetuju dengan langkah kerajaan BN terus menerus menggunakan ISA untuk menangkap ahli politik dan NGo'S. Sikap dan prinsip beliau telah dipamerkan dengan meletakkan jawatan sebagai Menteri. Atas prinsip tersebut jugalah beliau menyertai PKR sebagi kesinambungan hidup politik beliau. ISA yang ditentang atas dasar keadilan dan menentang kezaliman.

Dato' Zaid dipecat dari UMNO selepas menghadiri Perhimpunan Agung PKR. UMNO yang menjadi partinya tidak dapat menerima apabila ahlinya hadir ke majlis pembangkang. Lalu, dipecatnya Zaid.

Dato' Zaid tidak mempunyai jalan sukar di Hulu Selangor. Sebagai ahli politik berpengalaman dan ilmu undang-undang yang sedia ada pastinya dapat memudahkan lagi lalauan beliau ke Parlimen.

Isu-isu yang menarik dipersada politik tanah air juga menyebelahinya. Kehilangan enjin jet, kerosakkan kapal selam, APCO-UMNO, One Israel-1Malaysia, YBK dan Altantuya adalah isu menarik yang boleh dijadikan senjata politik menyerang UMNO.

Penduduk Hulu Selangor majoritinya Melayu dan Islam.

Sentimen One Israel/1Malaysia dan kejahilan pemimpin UMNO yang memberikan kontrak RM28 juta kepada Zionis adalah perkara mustahak yang perlu didedahkan di sana. Tangan Zionis yang membunuh masyarakat Muslim di Palestine adalah tangan musuh umat Islam sedunia. Penentangan terhadap Zionis bukan sahaja melalui hak kita tidak mengoktiraf Israel sebagai negara malah satu sen wang kita juga tidak harus diterima mereka. Baik secara terus atau kontrak!.

Itu ketetapan yang ada.

Hulu Selangor patut mengetahuinya.

Parti bangsa, agama dan negara adalah penipuan sebenarnya. Dalam diam-diam mereka menghulurkan RM28 juta kepada Israel. Menenpatkan ejen Yahudi di dalam agensi polis negara. Menempatkan pegawai Yahudi di pejabat PM.

Dedahkah!

Biar tunduk terdiam.

2 comments:

  1. sudahlah tu,,hentikanlah fitnah..

    ingatlah..kita semua akan MATI..
    kita akan menemui ILAHI..

    ReplyDelete
  2. Ingatkan MATI?

    Ya... kalaulah Umno ingatkan MATI
    alangkah makmur negara ini.

    Pasal apa yang aku nampak mereka ni
    rasa macam tak akan MATI...

    ReplyDelete