Thursday, December 17, 2009

Mereka yang mengagumkan

Perjalanan balik tadi saya terserempak dengan bas. Kagum saya. Pemandu bas Rapid KL itu wanita. Bukan senang nak memandu tetapi 'kakak' itu berjaya membuktikannya. Kita pandu kereta pun kadang-kadang goyang ini kan pula bas. Bas tak macam kereta. Panjang dan besar. Tetapi 'kakak' itu berjaya. Ini buktinya. Mungkin dah banyak wanita bekerjaya seperti itu. Saya yang tak perasaan. Itu bukti 'wanita' di Malaysia tak perlu kerja pelacur, pelayan, tukang urut dan pemuas nafsu lelaki!. Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. Itu buktinya.

Saya juga kagum dengan beberapa individu kaum Hawa dikeliling saya. Mereka mengagumkan saya. Sangat mengagumkan!

2 comments:

  1. Salam Maal Hijrah Buat Saudara ,

    Ucapan Tahniah n sekelumit rasa bangga kerana masih ader lelaki seperti saudara yang merasakan adernya wanita yang memberikan kekaguman dalam hidup saudara..

    Terima ksih yer.. mymokshasp3

    ReplyDelete
  2. Saya sentiasa mengagumi mereka yang berhak. Terima kasih huga di atas semua komen-komen yang diberikan.

    Bersama memacu perubahan akademik.

    ReplyDelete