Friday, August 13, 2010

Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak


Posting terakhir saya perlu ditarik semula. Atas sebab-sebab yang tidak diduga. Posting yang tidak langsung menarik mana-mana pihak. Terpaksa ditarik bagi menjernihkan suasana yang dikeruhkan sendiri oleh pihak-pihak tertentu.

Bangkit dari lena. Ucapan menyambut Ramadhan al-Mubarak kepada sahabat, teman-teman dan rakan-rakan saya kira belum terlambat. Semoga ramadhan kali ini memberi makna yang cukup luas dan pengetahuan tentang keberkatan ramadhan bertambah-tambah kepada kita semua.

Sebagaimana biasa. Tahun ini adalah tahun ketiga, saya menempuh bulan ramadhan sebagai seorang pekerja. Alah bisa tegal biasa. Saya kira tahun ini adalah tahun yang memerlukan saya berpuasa dengan tabah tidak seperti biasa. Saya kira. Perbuatan dan amalan yang tidak patut dilakukan di bulan ramadhan perlu saya hindari secara total dan menyeluruh. Bukanlah mahu mendabik dada. Tetapi faktor sekeliling dan kerjaya. Mematangkan peribadi yang perlu saya ubah secara sendiri.

Oleh yang demikian. Saya secara tulus dan ikhlas. Memohon keberkatan dan keredhaan Yang Maha Kuasa. Semoga kita diampunkan dosa. Tergolong dari golongan yang mendapat pahala. Terhindar dari api neraka.

Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak.

No comments:

Post a Comment