Friday, July 2, 2010

Utusan Malaysia dan Yahudi

Kalau membaca Utusan Malaysia hari ini. Pasti kita akan melihat wartawan Utusan menjadi jaguh Islam dengan menempelak Anwar Ibrahim dengan kritikan wartawan Yahudi terhadap pemimpin PKR itu. Begitu sekali. Diletakkan di muka hadapan, 'Jangan Percaya Anwar'.

Barangkali mereka lupa. Hasil berita itu dipetik dari wartawan berbangsa Yahudi. Selepas di 'edit' dengan baik oleh wartawan murahan atau Ketua Pengarang (yang bersifat sebagai Ketua Pengarang UMNO) mereka cuba mengaitkan kemarahan bangsa Yahudi terhadap Anwar Ibrahim.

Samada kita perasan atau tidak. Marah Yahudi dengan istilah 'Zionis' yang dipakai Anwar Ibrahim adalah kredit kepada batang tubuh Anwar Ibrahim sendiri. Setidak-tidaknya menunjukkan ada pemimpin Islam selain Mohmoud Ahmadinejad menyelar Israel itu sebagai 'Zionis'. Yang membawa makna yang jahat diatas kejahatan mereka terhadap rakyat Islam Palestin.

Utusan barangkali lupa. Bagaimana perjumpaan sulit diantara Zahid Hamidi dan Ehud Barak selepas didedahkan Pakatan rakyat. Bahkan Zahid Hamidi mengakui di Parlimen berjumpa dengan pemimpin jahat Yahudi laknatullah terbabit.

Mengapa tidak disiarkan di muka hadapan Utusan Malaysia?

Berat sebelah atau mengikut telunjuk UMNO?

Begitu juga hubungan rapat Malaysia-Israel melalui perlantikan APCO Worldwide sebagai perunding imej kepada Najib Tun Razak. Mengapa tidak diletakkan sebagai hidangan utama Utusan Malaysia?. Mungkin tajuknya boleh jadi bermacam-macam. 'Kerajaan Malaysia bayar RM77 juta untuk syarikat Israel'.

Kalaulah Utusan Malaysia begitu. Saya percaya. Ramai orang Melayu/Islam yang selama ini menjadikan UMNO kiblat politik mereka beralih arah.

Malang. Bagi rakyat Malaysia. Mempunyai akhbar negara yang lebih ketara sifat adu-dombanya dari menyiarkan berita.

Saya bukan penyokong Anwar Ibrahim. Kalau hendak mengatakan dia ada hubungan intim dengan Yahudi atau pro-Yahudi. Itu kehendak UMNO.

Yang saya benci adalah nilai berita yang disiarkan Utusan Malaysia. Sudahlah tidak laku. Jadi pula lidah rasmi UMNO.

Sedar atau tidak. UMNO mana pernah ada akhbar sendiri. Setidak-tidaknya PAS ada Harakah. PKR ada Suara Keadilan. DAP ada akhbar Roket.

PERKASA pun dah keluarkan akhbar sendiri semalam.

UMNO bila lagi?

Malulah. Parti terbesar negara. Suratkhabar pun tidak ada.

Sudah-sudahlah merogol Utusan Malaysia.

Berkaitan :
Anwar dan Yahudi

No comments:

Post a Comment