Thursday, July 1, 2010

Felda vs Suara Keadilan


Felda. Melalui jagoannya Ahmad Maslan akan menyaman Suara Keadilan RM200 juta. Notis saman tersebut sudah pun dihantar oleh Ahmad Maslan melalui peguam yang dilantik. Mereka menuntut Suara Keadilan memohon maaf secara terbuka atau dikenakan tindakan saman RM200 juta tersebut. Dalam masa 7 hari.

Langkah yang baik dari Felda. Bagi menutup tembelang mereka. Ahmad Maslan bertindak untuk menyaman. Kehilangan rezab tunai Felda yang bernilai lebih RM2 bilion itu masih menjadi tanda tanya pada masyarakat. Ahmad Maslan masih diam membisu. Jawapan yang diberikannya di Parlimen nyata sekali ditolak rakyat terbanyak.

Untuk itu. Saman terhadap suratkhabar milik Parti Keadilan Rakyat itu adalah jalan terbaik.

Tajuk depan Suara Keadilan 'Felda Bankrap' nyata sekali tidak dapat diterima. Hilang RM2 bilion lebih belum lagi boleh diklasifikasikan sebagai bankrap mengikut Ahmad Maslan. Hilang semua baru bankrap agaknya!

Itu telahan Ahmad Maslan.

Parti Keadilan Rakyat sudahpun menyurakan pembelaan diri. Mereka tidak akan memohon maaf kepada Felda atau Ahmad Maslan atas tajuk akhbar itu. Memohon untuk berentap di mahkamah. Naib Presiden PKR, Sivarasah juga menyuarkan perkara yang sama.

Berdepan PKR di makhkamah!

Saya harap Felda dan Ahmad Maslan bersetuju. Jangan tidak jadi saman pula.

Jangan lupa. Di mahkamah semuanya perlu dibongkar untuk mengesahkan samada Felda bankrap atau tidak. Felda perlu hadir dengan angka untuk membela diri. Segalanya akan ditelanjangkan di mahkamah. Sebagaimana Saiful Bukhari yang mengaku diliwat. Dia dibogelkan di mahkamah oleh Karpal Singh. Ezkos yang tidak bocor mahu diberitahu bocor.

Kalau media massa di Malaysia adil dan saksama. Pasti cerita keseluruhan di mahkamah berkaitan Felda ini akan diberitakan.

Saya mengharapkan semuanya terburai di mahkamah. Biar rakyat menjadi saksi. Bahawasanya, UMNO lah parti Melayu yang menjahanamkan ekonomi Melayu!

No comments:

Post a Comment