Friday, July 9, 2010

Tahniah DAP


Saat yang manis untuk digambarkan. Samada anjuran program ini bertujuan untuk politik. Ianya suatu yang diluar jangkaan untuk ditafsirkan. Ianya juga suatu yang positif untuk dizahirkan.

Jarang sekali. Rakan BN dari MCA dan Gerakan menganjurkan program seumpama ini.

Sebagaimana yang disebut. Walaupun, akan ada penghujahan mengatakan Adun Teratai ini cuba meraih sokongan politik atau undi Orang Melayu. Setidak-tidaknya. Ada juga hidayah dalam hati perutnya yang 'kafir' itu untuk menganjurkan program semulia ini.

Saya sering kali menyebut pada rakan-rakan yang menjadi penyokong setia UMNO. Mereka terlalu bencikan DAP. Dan kemuncak marah mereka ketika PAS menolak untuk bersama UMNO dalam Kerajaan Perpaduan. Bahawa. DAP bukan parti anti-Melayu dan anti-Islam. Mereka bukan parti chauvanis dan perkauman. Ianya adalah tuduhan jahat semata-mata. Anjuran Utusan Malaysia, RTM, TV3 dan UMNO.

Samada mereka percaya ataupun tidak. Lihatlah 'keberkatan' di Pulau Pinang. Kontraktor Melayu hari ini mendapat rezeki yang melimpah ruah hasil tender terbuka anjuran Kerajaan Negeri. Bukan lagi seperti dulu. Projek Kelas F dibolot Ketua Bahagaian UMNO.

Maka. Atas alasan mahu kerajaan yang bersih dan adil. Kalaupun tidak disebut Negara Islam. Adil dan bersih itu juga adalah kerajaan yang bercirikan 'Islam' yang nyata.

Itulah menjadi sebab mengapa PAS tidak bersama UMNO.

50 tahun lebih Gerakan dan MCA bersama UMNO. Pernahkan mereka menyebut sekurang-kurangnya Umar Abdul Aziz, merujuk kutipan al-Quran atau menganjurkan program seumpama ini?

Oleh yang demikian. Padanlah PAS memilih DAP bukan UMNO.

Tahniah DAP!

No comments:

Post a Comment