Wednesday, June 30, 2010

Pos Malaysia pulak....


Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan memanggil bekas Pengerusi Pos Malaysia Tan Sri Adam Kadir hari ini bagi menjelaskan mengenai tuduhannya sebelum ini mengenai kerugian Pos Malaysia.

Azmi Khalid, suami kepada Normala Samsuddin itu. Yang juga pengerusi PAC akan memanggil Tan Sri Adam Kadir bagi menjelaskan tentang pendedahan beliau yang mendakwa Pos Malaysia mengalami kerugian hampr RM546 juta.

Untuk makluman. Tan Sri Adam Kadir adalah Presiden Pertubuhan Bekas Wakil Rakyat Umno (Pakku).

Molek benar. Kalau bukan dari UMNO siapa lagi?.

Saya tidak menuduh UMNO yang merugikan Pos Malaysia. Tetapi ia tercatat begitu. Bahkan, berita ini juga saya petik dari kenyataan Azmi Khalid yang juga Ahli Parlimen UMNO, kawasan Padang Besar. Beliau yang berjawatan sebagai pengerusi PAC pasti tahu benar akan hal tersebut.

Selepas saya berkongsi maklumat berkenaan dengan kerugian Sime Darby dan Felda. Saya juga meneliti sebuah lagi GLC yang bakal melingkup untuk masa yang akan datang!

Mungkin inilah wawasan yang kita sasarkan.

Jadi. Kalau Idris Jala sibuk dengan mengatakan bahawa Malaysia bakal bankrap sekiranya subsidi minyak dikekalkan kepada rakyat terbanyak. Beliau juga patut menasihati bosnya supaya belajar berjimat dan jangan merompak harta syarikat.

Kalau pemimpin UMNO tidak mengamalkan rasuah. Bukan hanya subsidi minyak dapat dikekalkan. Bahkan, biasiswa JPA dan MARA juga wajar dikekalkan.

Akibat hawa nafsu buruk kelaku merekalah. Kita rakyat akan terus ditekan dan tertekan.

Mereka sedap-sedap berbelanja, kita yang patut ikat perut menyelamatkan wang negara.

Bodoh tidak boleh diajar, pandai tidak boleh diikut!

Bankrap Malaysia!

Berkaitan:
Siapa belasah Wang Pos sampai kerugian?
Istana Negara: Bukan RM811 juta tapi......
UMNO Putera keringkan wang Felda

No comments:

Post a Comment