Thursday, April 22, 2010

Arak dan Pemimpin UMNO




Mereka juga terlibat.

Saya tidak menyokong mereka yang minum arak. Jauh sekali untuk mengangkat mereka sebagai 'Juara Rakyat'. Saya cuma memetik beberapa gambar tentang kelaku pemimpin Pemuda yang kaki arak.

Apa yang dibuat oleh Umno/Bn di Hulu Selangor. Seluruh kempen-kempen mereka. Blogger pro-Umno/Bn juga ghairah mendedahkan gambar superimpose kononya Dato' Zaid Ibrahim sedang menunggang arak.

Zaid Ibrahim sudah pun mengaku. Ya. Dia memang peminum arak semasa menjadi Ketua Umno Bahagian Kota Bharu. Semasa menjadi Menteri dan ahli Umno. Dia memang peminum arak.

Pemimpin-pemimpin Umno dan seluruh ahli Umno juga mengetahuinya. Kenapa tidak dibongkarkan sebelum ini?. Jawapanya mudah. Kerana dulu Zaid adalah ahli dan pemimpin Umno. Masakan mereka mahu membuka pekung di dada. Setelah Zaid Ibrahim bersama PR, maka timbulah segala keburukan yang bertalu-talu.

Sama sifatnya seperti Ahli Parlimen PR yang melompat. Zahrain dan Zul Kulim. Semasa di dalam PR. Anwar Ibrahim adalah pujaan mereka. Sahabat peribadi 30 tahun lamanya. Selepas lompat?. Lain pula bunyinya.

Lumrah alam.

Macam orang kahwin. Semasa bersama. Isterilah penawar duka. Cinta dan lara. Bercerai?. Macam-macam pula dikatanya. Tak pandai jaga suamilah, tak pandai hias diri lah, tak pandai layan suamilah, tak pandai itu, tak pandai ini. Macam-macam.

Sekurang-kurangnya Zaid Ibrahim mengaku yang dia pernah meminum arak.

Bagaimana dengan pemimpin yang lain?

Mungkin bukan waktunya untuk mengaku.

Barangkali waktu KJ lompat ke PR nanti. Baru ada bunyi.

Kalau KJ masuk PAS. Saya akan jadi timbalannya.

Hari lahir kami sama tarikh.

Mungkin ada persefahaman.

No comments:

Post a Comment