Sunday, April 4, 2010

Catatan Peribadi



Pagi Jumaat. Negara dikejutkan dengan kematian artis tanah air, iaitu Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri atau lebih dikenali sebagai Din Beramboi. Ia sangat-sangat mengejutkan saya. Menginsafi saya. Mati adalah perkara yang paling hampir. Tidak kira masa atau sesiapa. Yang muda dan tua. Allahyarham diserang 'Dengue Shock Syndrome'. Al-Fatihah.

Sabtu. Saya bersama teman-teman guru mengiring 2 buah van pelajar ke MARDI. Taman Agroteknologi, MARDI Langkawi. Makan buah-buahan segar dan menikmati suasana hijau. Tenang hati saya di sana.

Malam. Selepas solat maghrib saya menonton perlawanan bolasepak Inggeris antara Manchester United dan Chelsea. Saya tidak mahu ulas tentang perlawanan tersebut. Kerana ia sangat-sangat mengecewakan. Dalam keadaan getir berbaki 5 perlawanan. Manchester tercicir mata berharga di hadapan penonton sendiri. Sepatutnya Man United wajib menang untuk menyingkirkan The Blues dalam perebutan juara liga. Sayang seribu kali sayang.

Itu sahaja untuk hari ini.

Dari pagi hingga ke petang saya terlalu sibuk. Sibuk dengan kerja-kerja yang sudah mula disukai saya.

Perkhabaran dari Kuala Lumpur berkenaan majikan saya sebelum ini masih diam menyepi. Saya tidak mahu komen apa-apa. Yang membaca dan mengenali saya tahu apa masalahnya. Saya masih menaruh kepercayaan pada 'individu' yang berjanji. Saya masih sabar menanti.

Jangan ada yang berdalih pula nanti.

Saya tak marah.

Cuma menyesal kalau ada yang buat begitu.

Bukankah kita kawan dulu?

No comments:

Post a Comment