Monday, April 12, 2010

1Indonesia


Pertalian erat antara Malaysia-Israel semakin menambahkan bukti yang ada. Bukan sahaja kemampuan Kerajaan dipersoal dalam usaha menafikan hubungan intim tersebut. Malah, jawapan yang dijawab bagi setiap persoalan juga membuktikan sememangnya Israel ada 'peranan' nya di sini.

Bermula dengan isu APCO Worldwide, PDRM dipengaruhi ejen Zionis serta Pejabat JPM yang mempunyai Pegawai Israel di dalamnya. Kerajaan gagal menafikan satu persatu perkara tersebut. Jauh sekali menyangkalnya.

Pemuda UMNO dan PERKASA juga menutup mulut mereka. Riuh rendah tentang Lim Guan Eng anti-Malayu dan anti-Islam juga sudah tidak kedengaran.

Yang lebih parah. Ikatan Malaysia-Yahudi menjadi intipati berita di ruang maya. RTM dan TV3 seolah tidak mengetahui langsung tentang berita UMNO-APCO,APCO-UMNO.

Hari ini. Dibongkarkan lagi sebuah episod dalam drama yang sama.

Indonesia sebuah negara umat Islam yang mempunyai bilangan rakyat Muslim teramai juga menerima 'nasihat' APCO dalam pentadbirannya. Indonesia telah melantik APCO sebagai 'perunding' imej mereka bagi mencipta slogan-slogan baru untuk menarik perhatian masyarakat awam menyokong kerajaan.

APCO-1Indonesia juga tercipta. Lebih menarik, slogan Indonesia juga begitu mirip dengan Malaysia. Masyarakat Dahulukan, Pencapaian Utamakan.

Adakah ini satu lagi kebetulan yang logik akalnya datang dari sumber yang sama.

Ehud Barak memperkenalkan 1Israel selepas melantik APCO sebagai perunding imejnya.
Malaysia melalui Najib Tun Razak mempromosikan 1Malaysia kepada negara.
Indonesia juga menggunakan platform yang sama.

Kebetulan?

Barangkali begitu.



Berkaitan :
www.apcoworldwide.com/Content/pdfs/Indonesia_Brochure.pdf

No comments:

Post a Comment