Wednesday, December 30, 2009

Disember: Harapan dan harapan

Dingin suasana Bulan Disember pada saya. Penutupan jendela 2009 menceritakan beberapa episod di 'luar' jangkaan saya. Perkara-perkara yang berlaku sekitar Disember, kadang kala mengnegatifkan diri saya. Negatif saya tidak akan disampaikan pada sesiapa. Insyallah, saya tidak akan negatifkan orang lain atau pihak lain.

Rambut sama hitam. Hati lain-lain. Dukacita dihati kadang kala tidak 'manis' memberitahu orang lain. Biar disimpan. Itu ketetapan saya. Kalaupun negatif, tidak akan disambung ke pihak kedua atau ketiga. Penafian beberapa perkara terhadap saya begitu mengecewakan kadang-kadang.

Saya masih menunggu 'khabar' gembira dari satu pihak. Belum diumumkan keputusannya. Saya begitu berharap. Ibu saya juga begitu. Harapannya agak tinggi pada saya. Saya telah berusaha. yang lain-lain saya serahkan pada Yang Maha Esa. Kata 'teman wanita' saya, kalau ada rezeki takkan ke mana. Saya menyokong kata-kata itu.

Harapan itu masih ada. Cuma tak tahu bila. Harap-harap ada khabar gembira untuk itu. Setidak-tidaknya, sebagai penutup duka lara Disember ini. Insyallah.

1 comment:

  1. insyallah kalau khabar itu hak kita pasti akan tetap jadi hak kita!!!

    ReplyDelete