Thursday, June 7, 2012

Keghairahan Semula

Penuh dengan aktiviti. Saya kira tahun 2012 adalah tahun yang agak sibuk bagi saya. Sudah lama saya tidak berkesempatan mengemaskini blog yang saya kira adalah minat saya yang paling mendalam. Melihat kepada diri. Saya bukanlah cemerlang dalam bidang-bidang seperti muzik, kreativiti, inovasi dan lain-lain. Saya bukan manusia kreatif seperti manusia-manusia lain. Yang diketahui saya, adalah menulis dengan citarasa sebegini.

Peluang mendapat akses internet bukan lagi masalah pada saya. Ditempat kerja atau di rumah. Namun, peluang menulis pula tiada. Sebelum pergi lebih jauh. Saya sudahpun berkahwin pada tahun lepas. Pembaca dapat merujuk 'facebook' saya bagi melihat 'siapa' isteri saya. Hampir sudah 6 bulan saya berkahwin. Insyallah, pada masa akan datang. Saya akan coretkan kisah-kisah kenangan manis dalam perkahwinan saya.

Tahun ini juga. Adalah tahun cabaran dalam politik negara kita. Sebagaimana 2008. Bila blog ini dimulakan. saya antara individu yang aktif terbabit secara tidak langsung dalam PRU-12 yang lepas. Sama seperti biasa. Blog ini saya gunakan untuk memperincikan lagi kisah-kisah, coret, suasana, demam pilihanraya. Menjurus ke arah demokerasi di Malaysia. Saya akan terus meletakkan ciri-ciri demokerasi untuk kita sebagai rakyat Malaysia melihat keadaan dan parti yang mesti diundi pada PRU yang akan datang. Bukan politik adu domba dan perkauman. Sebaliknya, politik ke arah keuntungan masyarakat Malaysia sejagat.

Umum juga mengetahui. Tentang suasana politik itu.

Saya akan cuba mengaktifkan diri semula. Menjadi 'perantara' kepada peminat blog untuk meneliti dan menganalisis setiap elemen politik tersebut.

No comments:

Post a Comment